اقدام پژوهی بررسی و ارتقاء سرمایه روانشناختی دانش آموزان تک والد

اقدام پژوهی در باره سرمایه روانشناختی و اعتماد به نفس

اقدام پژوهی در باره سرمایه روانشناختی دانش آموزان

اقدام پژوهی جدیدالتالیف اقدام پژوهی درباره سرمایه روانشناختی دانش آموزان تک والد … این فایل در 22 صفحه فایل ورد doc و قابل ویرایش هم اکنون از معلمان پژوهنده قابل دانلود میباشد . در این فایل بصورت خاص روی دانش آموزان تک والد بررسی انجام شده و با اعمال تغییراتی در متن به راحتی میتوانید هم متن را متناسب با دانش آموزان دیگر تغییر داده و هم نتایج آن را تعمیم دهید.

نحوه دانلود اقدام پژوهی درباره سرمایه روانشناختی دانش آموزان

برای دانلود روی دکمه خرید زیر کلیک کرده و مراحل پرداخت را تکمیل کنید.

چکیده :

هدف مطالعه حاضر، ارائه الگوي ساختاري به منظور پيشبيني رابطه سرمایه روانشناختی با اضطراب، اعتماد بنفس و خودابرازی در کودکان تک والد کلاس …………………….  میباشد . جامعه آماری این اقدام پژوهی 3 دانش آموز تک والد کلاس پنجم دبستان ……………………………. شهرستان …………….. میباشند که 2 دانش آموز به علت فوت پدر همراه مادرشان زندگی میکنند و یک دانش آموز به خاطر طلاق والدین با مادرش زندگی میکند .

روش پژوهش از نـوع توصـيفي- تجربی بوده اسـت ,دانش آموزان به پرسشنامه هاي اعتماد به نفس لوزنبرگ، پرسشنامه راهبردهاي مقابله با فشار رواني)اندلر و پاركر( و پرسشنامه سرمايه روانشناختي لوتانز پاسخ دادنـد. , تحلیل داده ها توسط شخص پژوهشگر به کمک یکی از دوستان روانشناس و بصورت ترکیبی از طریق تحلیل نظری و تحلیل داده ها با کمک نرم افزار انجام شده است .

 نتايج نشان دادند كه بين سرمايه روانشناختي و اضطراب، اعتماد بنفس و خودابرازی در کودکان تک والد رابطه مثبت و معناداري وجود دارد.

بصورت کلی سـرمايه روانشناختي به اسـتقامت روانـي فـرد متـشكل از چهار مولفهي اميد، اثربخشي، تابآوري و خوش بيني اشاره ميكند كه وضعيت رواني مثبت فرد را تعيين ميكند و کودکان تک والد به دلایل مختلفی غالبا سرمایه روانشناختی پایین تری دارند و افزایش سطح سرمایه روانشناختی یک کودک به خودی خود میتواند باعث ارتقاء فاکتور هایی مانند اعتماد به نفس باشد .

تك والد عنوانی است كه بسیاری از جوامع برای این نوع از خانواده ها بكار می برند.این شكل از خانواده به لحاظ ساختار خاص اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، بیشتر در جوامع صنعتی به چشم می خورد، اما در سایر جوامع نیز وجود دارد خانواده به عنوان یک نهاد، معمولاً تلاش می کند تا در درون خود تعادل و توازن ایجاد کند خانواده محل اولیه تکوین شخصیت نوجوان و زمینه ساز تحول و تكامل بعدی او می باشد، از این حیث حضور مستمر هر دو والد در خانواده و مشاركت فعالانه آنها در قبول مسئولیت های معین و فراهم نمودن شرایط جهت رشد و پرورش نوجوان بسیار حایز اهمیت است. اگر حضور یكی از والدین در اثر طلاق، مرگ و… در خانواده قطع شود، آثار بسیار زیان بار و عمیقی بر ذهن و روان کودکان باقی می گذارد. چنین شرایطی نوجوان را گرفتار زندگی ناخواسته ای می كند كه خیلی زود یأس و اضطراب و اضطراب و عدم اعتماد به نفس و بسیاری دیگر از آسیب های اجتماعی را تجربه خواهد كرد، این امر بر عملكرد تحصیلی، سازگاری اجتماعی، عزت نفس و موقعیت های شغلی و اجتماعی آینده آنها اثرات منفی پایدار و دامنه داری خواهد گذاشت. اقدام پژوهی ذیل با بررسی میزان اضطراب و اضطراب 3 دانش آموز دختر تک کلاس پنجم و بررسی رابطه ای مشخص و قابل اندازه گیری بین سرمایه روانشناختی و میزان اعتماد به نفس و خود باوری و خود ابرازی دانش آموزان در سالتحصیلی 1403-1402 به انجام رسیده است

اقدام پژوهی درباره افزایش سرمایه روانشناختی دانش آموزان تک والد