اقدام پژوهی دبیر مطالعات

اقدام پژوهی دبیر مطالعات چگونه توانستم هویت ملی-اسلامی دانش آموزان را با بکارگیری از قرآنی و منشور حقوق بشر در درس مطالعات تقويت كنم در قالب ورد

اقدام پژوهی دبیر مطالعات با موضوع چگونه توانستم هویت ملی-اسلامی دانش آموزانم را با بکارگیری از آیات قرآنی و منشور حقوق بشر کورش در درس مطالعات اجتماعي تقويت كنم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر مطالعات  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

متاسفانه کتب تاریخ ما بدون توجه به نیاز روز دانش آموزان ومسائل موجود در جامعه ی ایرانی تالیف  شده و صرفا به  شیوه ی نقل حوادث تاریخی پرداخته ودانش آموزان هم  به حفظ آن ها  می پردازند  بدون این که تحلیلی وتفسیری انجام گیرد و به  رفع  مشکلات  فعلی  ما بپردازد. برای حل این مشکل تصمیم  گرفتم  دانش آموزانم را با تحلیل وتفسیر آثار تاریخی که چقدر درخودباوری وهویت ما اهمیت دارند آشنا سازم . آثار مورد مطالعه ی ما منشور حقوق بشر کورش بوده ودانش آموزان از آن ومسئله ی حقوق بشر اطلاعاتی نداشتند . برای اجرای تدریسم چند فعالیت به دانش آموزانم داده بودم تا درزمان تدریس اکثر کارها  با مشارکت فردی  و گروهی  آنان اجرا شود  پس از تهیه ی موارد خواسته شده  در جلسه ی بعدی  با استفاده از روش های گوناگون تدریس (ایفای نقش  و اجرای نمایش نامه  و پژوهش آموزی وپرسش وپاسخ وسخنرانی )پیرامون تاسیس  حکومت  هخامنشی  و زندگی کورش  وتحلیل منشور حقوق بشر کورش  و واژه ی   ذوالقرنین   در  آیات قرآنی به تدریس پرداختیم . بدین ترتیب دانش آموزان با یکی ازهویت های ملی-اسلامی که کورش مرد خردمند وعدالت گستر تاریخ جهان می باشد آشنا نموده  و همچنین دانش آموزان چگونگی تحلیل متون تاریخی وآثار آن را درک نموده بودند و به این نکته پی بردند که “تاریخ معم انسان هاست .” (امام خمینی (ره).  مروري گذرا به سرگذشت تاريخي تمدنهاي بزرگ بشري اين حقيقت را آشكار مي نمايد كه سرآغاز انحطاط و سقوط و انقراض اين تمدن ها ، ازخودبيگانگي و وادادگي در برابر مهاجمين بوده است

تیترهایی که در این اقدام پژوهی دبیر مطالعات وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  هویت ملی

پیشگفتار در رابطه با  هویت ملی 

مقدمه  موضوع در رابطه با هویت ملی 

شناسایی مسئله در رابطه با  هویت ملی 

توصیف وضع موجود

اينجانب… مدت … سال است كه در امر تدريس در رشته مطالعات اجتماعي مشغول به خدمت هستم و در حال حاضر در دبيرستان … متوسطه اول در  شهرستان …. كه  دارای سطح علمی  بالايي می باشند، مشغول به  تدریس هستم.

ازجمله  دروس علوم اجتماعی دوره ی متوسطه اول درس مطالعات اجتماعي می باشد که با تنگناها وچراهای متعددی مواجه می باشدکه برخی ازآنها عبارتند از:یکنواختی شدن تدریس توجه  بیش از حد دبیران به نکات  مهم کتاب ، یادگیری طوطی وار درس از سوی دانش آموزان، عدم  توجه به فنون داستان پردازی در محتوای کتاب ، وادارنمودن دانش آموزان به حفظ سوالات  ومفاهیم طرح شده ی دبیر، بی توجهی به تصاویر ونقشه های تاریخی ،  درک کم دانش آموزان از اهمیت درس درزندگی شان، عدم درک زمان ومکان در درس و سوالاتی (که سال ها ذهنم را به خود مشغول می دارد ) ازقبیل: چرا ما ایرانیان در شناساندن تمدن وفرهنگ ملی- اسلامی خود به جهانیان  و به  ویژه دانش آموزان مان ضعیف عمل می کنیم  ؟دیگر این که چرا ازآثار تاریخی  ارزشمند در جریان تدریس،  جهت احیای هویت های ملی –اسلامی کمتر بکارگیری  می شود؟

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  هویت ملی 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با هویت ملی 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  هویت ملی 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با هویت ملی 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  هویت ملی 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با هویت ملی 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با هویت ملی 

نتیجه گیری در رابطه با هویت ملی

پیشنهادات در رابطه با هویت ملی

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با هویت ملی 

برای دانلود اقدام پژوهی دبیر مطالعات و دریافت اقدام پژوهی دبیر علوم اجتماعی از لینک خرید استفاده نمایید.

 

15000 تومان
خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *