اقدام پژوهی در مورد مدیریت کلاس درس

اقدام پژوهی مدیریت کلاس درس

این پژوهش با عنوان کلی اقدام پژوهی مدیریت کلاس درس و عنوان کامل چگونه توانستم با تغییر روش مدیریت کلاس درس بهره وری آموزش را بهتر کنم؟ در این پژوهش پژوهشگر با اعمال تغییراتی در روش تدریس و بکارگیری روش های نوین تدریس کلاس درس را به محیطی شاد و فعال تبدیـــــل کرده و در نتیجه آن سطح یادگیری و بهره وری آموزش را ارتقاء میدهد. این فایل  در آبانماه 1402 توسط پژوهش سرای فرهنگیان و معلمان پژوهنده تدوین و برای دانلود در سایت بارگذاری شد .

تعداد صفحات اقدام پژوهی مدیریت کلاس درس :  27 صفحه

فرمت فایل : doc  : فایل word  و قابل ویرایش

عنوان پژوهش :

چگونه توانستم با تغییر روش مدیریت کلاس درس بهره وری آموزش را بهتر کنم؟

25000 تومان – خرید

 توصیف وضعیت موجود :

 عدم همکاری و توجه دانش آموزان به کلاس ،‌  بی علاقه گی به درس و انجام تکالیف حتی هنگام فراگیری نشانۀ جدید ،‌  نگرانی اولیاء ،‌ خستگی فراوان و عدم احساس رضایتمندی از بازدهی کلاس.

اقدام پژوهی در مورد مدیریت کلاس درس

 هدف  و ضرورت انتخاب  روش :

–  شناسایی عوامل تأثیر گذار در مدیریت کلاس و راهبردهای اصلاح این عوامل در کلاس.

–       اصلاح الگوی مدیریتی کلاس درس.

–       بررسی راههای کاهش و از بین بردن مشکلات درسی دانش آموزان.

 

جمع آوری اطلاعات (‌شواهد1):

مطالعه کتب ،‌نشریات ،‌مجلات رشد و تکنولوژی ،‌تحقیق دربارۀ روشهای مدیریتی و تدریس از طریق سایت،‌راهنمایی گرفتن از استادان ،‌تبادل نظر با همکاران مجرب ،‌ گفتگو با مدیر و معاون و مربی آمادگی و مشاور مدرسه ،‌مصاحبه با اولیاء‌ دانش آموزان ،‌مشاهده رفتار (‌غیرمستقیم)‌،‌تهیه پرسشنامه مخصوص دانش آموز (‌با علائم مخصوص)‌،‌والدین ،‌معلم ،‌بررسی جدول تکالیف (‌ماهانه)

اقدام پژوهی در مورد مدیریت کلاس درس

تحلیل اطلاعات :

پس از مطالعه و بررسی انجام شده و استخراج اطلاعات از پرسشنامه ها و جداول دریافتم اکثریت دانش آموزان درس و مدرسه را دوست دارند ،‌یادگیری مطالب جدید بر ایشان خوشایند است ،‌دوست دارند در کلاس یاد بگیرند و کانون توجه معلم باشند و….

به بررسی  و تفسیر مجدد یافته ها پرداخته و متوجه شدم باید در مدیریت کلاس درسم تغییراتی بدهم.

 

راه حلهای پیشنهادی:

با تعیین روشهای مدیریتی مناسب برای کلاس تصمیم گرفتم در کلاس محیط (‌فیزیکی و روانی)‌و شرایط آموزشی بوجود آوردم که در آن فرآیند بازدهی ،‌ یادگیری به مؤثرترین وجه ممکن انجام گرفته و بازده آموزشی به حداکثر برسد.

 

چگونگی اجرای راه حل :

–  تعیین مقررات کلاسی با کمک دانش آموزان و بیان این مقررات با نقاشی و نصب روی برد.

–       مشارکت دادن دانش آموزان در تدریس و فعالیتهای کلاس.

–       ………………………………………………………………..

 

نظارت بر اجرای را ه حلها:

پس از دادن تغییرات فوق مسائل و مشکلات دانش آموزان رفته رفته به حداقل رسید،‌خستگی همیشگی از من گرفته شد و رضایتمندی اولیاء ودانش آموزان و بالطبع خودم بیشتر شد. مقایسه جدول تکالیف دانش آموزان قبل و بعد از اجرا نشان دهنده تغییرات مثبت بود . معاون آموزشی و پرورشی و مشاور آموزشگاه تغییر رفتار را مشهود قلمداد می کردند. دانش آموزان کمتر از هم شکایت دانستند و مشکلاتشان را خود قضاوت می کردند……………….

 

جمع آوری اطلاعات (‌شواهد2):

انتخاب روش صحیح مدیریت ،‌می تواند در پرورش مهارتهای اجتماعی ،‌خلاقیتها و توانایی های دانش آموزان نقش مهمی داشته باشد و مشکلات انضباطی کمتری در کلاس و مدرسه مشاهده می شود (‌پس به عنوان معلم باید بدانیم کلاس درس ما محیطی چند بعدی است و شامل افراد گوناگون ،‌با احساسات و استعدادهای متفاوت  که نمی توان برای همۀ‌ آنان نسخۀ ثابت پیچید. پس اداره کردن چنین محیطی نیازمند تصمیمات آنی و اقدامات سریع و مداوم دارد و به مهارتهای خاص مدیریتی و گاهی تلفیقی از چند روش مدیریتی نیاز دارد…………………………………………………..

 

انتخاب راه حل جدید و اجرای ارزشیابی:

با توجه به تغییرات قابل توجهی که در رفتار دانش آموزان محقق شده بود و پس از جمع آور اطلاعات از طریق مشاهدات ،‌مصاحبه با معاونین آموزشی و پرورشی ، ‌نظر سنجی از والدین و دانش آموزان دیگر و ارزیابی خودم به عنوان معلم که 9 ماه با آنها بودم ،‌آوردن رتبه در کنفراس علمی شاهد،‌تشویق مکرر آنها توسط کار در مدرسه و … تغییرات کاملاً‌محسوس بوده و بهبود صورت گرفته بود. …………………..

دانلود اقدام پژوهی در مورد مدیریت کلاس درس

برای دریافت و اقدام پژوهی در مورد مدیریت کلاس درس و شروع پروسه دریافت فایل روی دکمه خرید کلیک کنید.

25000 تومان – خرید
25000 تومان
خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *