اقدام پژوهی مصرف و صرفه جویی 【 ویرایش جدید 】

اقدام پژوهی مصرف و صرفه جویی

جدیدترین نمونه دانلودی اقدام پژوهی مصرف و صرفه جویی در فرمت قابل ویرایش فایل ورد با مشخصات ذیر خدمتتان دانلود تقدیم میگردد. برای دانلود و استفاده از این فایل روی دکمه خرید کلیک کنید .

اقدام پژوهی مصرف , اقدام پژوهی صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف

این فایل در سالتجصیلی 1402-1401 تدوین شده و در تالیف آن از منابع جدید استفاده شده است.

بخش هایی از فایل را در ادامه مشاهده میکنید.

نماد اعتماد الکترونیکی دانلود بانک فرهنگیان

مقدمه:

اقدام پژوهی مصرف , اقدام پژوهی صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف

ما به عنوان انسان و اشرف مخلوقات وظیفه داریم تا هرآنچه خداوند مهربان در اختیارمان قرار داده به بهترین نحو استفاده کنیم .نعمت ها و منابع خدادی باید در جهت کمال انسان مصرف شوند.این مهمدر صورتی محقق می شود که انسان با دید درست و مثبت به منابع الهی بنگردد و خود را تسلیم خداوند خود بداند.یکی از راه های شکرگزاری از نعمت های خداوند استفاده درست و بجا از این نعمت ها می باشد.

موضوع: چگونه توانستم اصلاح الگوی مصرف(صرفه جویی و درست استفاده کردن ازمواهب الهی)را در بین دانش آموزان کلاس سوم نهادینه کنم؟

بیان مسئله:                                                                                             

مسئله اصلاح الگوی مصرف از جایگاه ویژه ای  در زندگی افراد برخوردار است .این اصلاح الگوی مصرف است که موجب پیشرفت فردی و جمعی می گردد.در زمینه اهمیت اصلاح الگوی مصرف می توان به بیانات ارزنده مقام معظم رهبری(مدظله العالی)اشاره کرد و بیانات ایشان را سرلوحه اقدامات خود در زمینه اصلاح الگوی مصرف قرار داد.

حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در دیدار زائران و مجاوران بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا  در تاریخ 1/1/1388فرمودند:((مساله مبارزه با اسراف ،حرکت در سمت اصلاح الگوی مصرف ،جلوگیری از ولخرجی ها و تضییع اموال جامعه است ؛این بسیار مساله مهمی است.صرفه جویی به معنای مصرف نکردن نیست؛ صرفه جویی به معنای درست مصرف کردن ،بجا مصرف کردن ،ضایع نکردن مال،مصرف را کارآمد و ثمربخش کردن است.مصرف بیهوده و هرز درحقیقت هدر دادن مال است.باید خودمان را اصلاح کنیم ،باید الگوی مصرف جامعه وکشور اصلاح شود.)) در مباحث دینی اسلام نیز درباره اهمیت و جایگاه صرفه جویی تاکید بسیار شده،به طوری که حضرت علی (علیه السلام)می فرمایند:

دانلود اقدام پژوهی مصرف , اقدام پژوهی صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف

برای دانلود و دریافت اقدام پژوهی مصرف , اقدام پژوهی صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف از دکمه خرید استفاده کنید