روایت پژوهی کج دستی و دزدی دانش آموز { 1402} فایل word

روایت پژوهی برای رتبه بندی

روایت پژوهی کج دستی و دزدی دانش آموز

نمونه موجود روایت پژوهی کج دستی و دزدی دانش آموز در سالتحصیلی 1402-1401 و منطبق با آخرین شیوه نامه ها و با تکیه بر منابع جدید التالیف تدوین شده است و در جهت ارائه و بارگذاری در سامانه رتبه بندی فرهنگیان هم گزینه مناسبی است . این روایت پژوهی توسط معلمان پژوهنده تنظیم و برای اولین بار در شهریور 1402 روی سرورس سایت جهت دانلود بارگذاری گردید . امید است از خرید و دانلود آن جهت فروش به غیر خودداری شود.

در ادامنه میتوانید بخش هایی از این پژوهش روایتی را مشاهده نمایید.

روایت پژوهی در مورد دزدی و کج دستی دانش آموز

بخش هایی از روایت پژوهی کج دستی و دزدی دانش آموز

چکیده

در امر آموزش، علاوه بر تسلط علمی معلم بر مطالب و قدرت انتقال وی، جو آرام کلاس نیز نقش مهمی دارد، تنها وجود دو مؤلفه اول در محیط شلوغ نمی تواند به درک مناسب فراگیر منجر شود؛ بنابراین برای رسیدن به هدف تعلیم و تربیت، داشتن توانایی مدیریت کلاس نیز برای معلم ضروری می نماید. آنچه در پی می آید تجربه ی تربیتی نگارنده است که در آن چگونگی برخورد با دانش آموز خاطی مورد بررسی قرار می گیرد.

مسئله بهبود رفتار دانش آموزان موضوعی است که در رابطه با آن تجارب روایتی زیادی تدوین می گردد. همچنین در رابطه با موضوع چشم پوشی و تغافل کارآمد در مدرسه نیز می بایست از تجربیات تربیتی همکاران بهره مند شد. فرهنگیان و معلمان همواره تجارب روایتی خود را در این رابطه در معرض سایر همکاران این رشته قرار داده اند. در پژوهش عملی حاضر نیز تلاش شده است که این موضوع بیشتر و دقیق تر بسط داده شود. چرا که در نظر دارم این تجربه در اختیار همه همکاران قرار گیرد. همانطور که می دانیم پس از نهاد خانه و خانواده كه كانون پر مهر و محبت پدر و مادر است مدرسه مهم ترين مكان برای تعليم و تربيت است جائی كه محل بروز و ظهور رسالت خطير معلمی است كه اگر او معلمی كند راه انحراف بسته می شود و در زندانها مسدود می گردد. مكتب تعليم و تربيت اسلامی رسالت های مهمی را برای معلم و مربی ترسيم كرده است.

معلمان یکی از افراد کلیدی هستند که نقش مهمی در پرورش نیروهای فرهنگی- اجتماعی- اقتصادی در زندگی دانش آموزان دارند و می توانند دانش آموزان را که جزئی از افراد جامعه هستند و درآینده نقش ایفا می کنند هدایت و راهنمایی کنند تا بتوانند آینده ی جامعه خود را به دست خود رقم زنند معلم یکی از ارکان مهم نظام آموزش و پرورش است و نقشی ماندگار و وظایفی اثرگذار در فرایند تعلیم و تربیت دارد. یکی از مهم ترین آنان، هدایتگری و نقش تربیتی  معلم است. در تعلیم و تربیت اسلامی، معلمی شغل انبیا است و از معلم به مثابه مربی، الگو و اسوه یاد شده است که علاوه بر تعلیم، در هدایت و تربیت مربیان نیز نقشی فعال و مؤثر دارد.

با توجه به تجارب روایتی پیرامون مسئله بهبود رفتار دانش آموزان  به دست آمده می توان گفت نظرات همکاران فرهنگی   راجع به بهبود رفتار دانش آموزان در این رابطه کاملا صحیح و مبتنی بر واقعیت است. از این رو پیشنهاد می شود مباحث بهبود رفتار دانش آموزان و چشم پوشی و تغافل کارآمد در مدرسه با محوریت سند تحول بنیادین  مطرح گردد. و نتایج تحقیقات به صورت مستندات نظری ارائه گردد.

کلید واژه ها: رفتار- ادب- معلم – دانش آموز- مدرسه

 

مقدمه روایت پژوهی کج دستی و دزدی دانش آموز

بخش هایی از مقدمه روایت پژوهی کج دستی و دزدی دانش آموز

معلمی هنر حساسی است که گاه ممکن است کوچکترین اشتباه، خسارت جبران ناپذیری به بار آورد و بر روح و شخصیت دانش آموز اثرات عمیقی بگذارد. پس فراگیری و به کار بردن ظرایف و مهارت های معلمی در کلاس می تواند هم جو عاطفی را بین معلم و شاگرد در کلاس برقرار کند و هم باعث می شود تا مدیریت و کنترل کلاس به نحو شایسته انجام شود. به نظر می رسد که بسیاری از معلمان بر این باورند که جو آرام کلاس یکی از راههای تحقق اهداف آموزشی است. در هر کلاسی دانش آموزانی هستند که در نظم کلاس اختلال ایجاد می کنند. این مسئله تهدیدی برای تمرکز دانش آموزان و مدیریت معلم است، گاه شکایت دانش آموزان از توان علمی معلم نیست، بلکه در ضعف کلاس داری اوست که برخورد جدی با چنین دانش آموزانی ندارد.

معلمان برتر و فرهیختگان پژوهشگر در طول سالیان متوالی سعی بر این داشته اند که مطالعات گسترده ای بر روی موضوع بهبود رفتار دانش آموزان و محور های تربیتی آن داشته باشند . به طور قطع به یقین باید گفت که مسئله بهبود رفتار دانش آموزان و پرداختن به ارکان تربیتی مرتبط با آن و جنبه های گوناگون تربیتی در این رابطه می تواند راهگشای دقیقی در رابطه با اعتلای سطح دانش آموزان در این رابطه و ارتقا و بهبود سطح دانش و تجربه همکاران باشد.

به جرئت می توان گفت که پرداختن به مسئله بهبود رفتار دانش آموزان یکی از اساسی ترین مسائلی است که می توان به آن پرداخت و همچنین در این رابطه موضوع مهمی که جای بحث دارد موضوع چشم پوشی و تغافل کارآمد در مدرسه است. پرداختن به این مسئله و مستند سازی تجربیات در این رابطه می تواند راهبرد های تربیتی و اخلاقی غیر قابل وصفی را در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار دهد.

همکاران فرهنگی بر این باورند که در رابطه با بهبود رفتار دانش آموزان می توان تجارب مستند شده و روایتی پرمغز و پر محتوایی را ارائه نمود که بتوان در اختیار سایر همکاران قرار داد.

در آغاز قرن بیست و یکم، به تعلیم و تربیت بیش از گذشت توجه شده است تا جوامع بشری بتوانند با ایجاد تحول و افزایش کارایی های و کفایت در این زیرمجموعه نظام های اجتماعی، با چالش های موجود به گونه ای سازنده روبرو شوند و برای عبور از آنها بستری مناسب تر، کارساز تر و موجه تر در اختیار داشته باشند ، در جامعه انسانی اساسی ترین کار تعلیم و تربیت است و کسی که این رسالت را به دوش می کشد معلم است معلمی به هرگونه تلاشی که برای هدایت تکامل و آموزش انسانی صورت بگیرد اطلاق می شود از همین روست که پیامبران معلم بشر خوانده می شوند خداوند به عنوان معلم اول “ و علم ادم الاسماء کلها ”( بقره ٣١).  از خلقت و آفرینش انسان در پی هدفی است وان تربیت جانشین “ انی جاعل فی الارض خلیفه “( بقره ٣٠ ).  برای خود در کره خاکی می باشد خداوند برای تربیت جانشین خود در زمین خود در مقام معلم و حضرت ادم در مقام متعلم رمزهای علم و معرفت و اسما الهی را به آدم آموخت این فضائل برای معلم زمانی ارزشمند است که بتواند این موهبت الهی را در وجود خود محقق سازد و در جهت کمال جامعه به تعلیم و تربیت بپردازد تعلیم و تربیت از شئون الهی است و خداوند این موهبت را به اولیای پاک خود عنایت فرموده است تا بشر را هدایت گر باشند از این رو دغدغه معلم همیشه این است که حیات بشر بر مدار ارزش ها و کرامت انسانی بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دین همت اساسی آدمی باشد و هیچ بیگانه ای را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشی دین و میهن فراهم نیاید.

بیان ضرورت و اهمیت موضوع

آنچه حائز اهمیت است پرداختن به مباحث مربوط به بهبود رفتار دانش آموزان و همچنین موضوعاتی چون……………………………………

دانلود روایت پژوهی کج دستی و دزدی دانش آموز , روایت پژوهی برای رتبه بندی

نمونه های دانلودی بیشتر

 

15000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *