نمونه اقدام پژوهی دبیر جغرافیا

اقدام پژوهی تدریس جغرافیا

نمونه اقدام پژوهی تدریس جغرافیا با موضوع چگونه توانستم با روش های نوین تدریس دانش آموزان را به درس جغرافیا علاقمند سازم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی دبیر جغرافیا  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

راه های علاقه مندی دانش آموزان به کلاس :

1- فعال نمودن و شرکت دادن دانش آموزان به کلاس در بحث های گروهی و ارائه کنفرانس توسط آنان . 2- ایجاد انگیزه در دانش آموزان 3- برخورد محترمانه و ارزش گذاری به شخصیت دانش آموز و درک انها . 4- آموزش نحوه صحیح مطالعه . 5- ایجاد تنوع و نشاطدر کلاس با استفاده از روش های نوین یادگیری .6- هم یاری باعث رشد ادراک دانش اموزان می شود ، زیرا آنها رغبت در پی فعالیت گروهی سطوح بالاتر یادگیری ( کاربرد ، تجزیه و تحلیل و ارزیابی) می شوند .7- در بحث های گروهی همه اعضای گروه اظهار نظر و رهبری را می یابند و مهارت رهبری آنان تقویت می شود ، هم چنین کار کردن با یکدیگر را به طور طبیعی تجربه می کنند .

عناوین و تیترها

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی تدریس جغرافیا وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  شیوه نوین تدریس جغرافیا

پیشگفتار در رابطه با  شیوه نوین تدریس 

مقدمه  موضوع در رابطه با شیوه نوین تدریس 

شناسایی مسئله در رابطه با  شیوه نوین تدریس 

توصیف وضع موجود

اینجانب دارای … سال سابقه خدمت و  سال تجربه آموزشی به عنوان دبیر …. در دبیرستان های سطح شهرستان …. می باشم . مساله ای که بنده با آن مواجه شدم و باعث شد که تغییراتی در کلاس ایجاد کنم هر ساله در پایان هر دو نیم سال ( اول و دوم) از دانش آموزان می خواهم که نقطه نظرات ، انتقادات و پیشنهادات در مورد روش تدریس بنده ارائه دهند پس از جمع آوری به این نتیجه رسیدم که دانش آموزان سال دوم انسانی که جغرافیا درس تخصصی آنها می باشد نسبت به رشته تجربی و ریاضی علاقه کمتری نشان می دهند و نمره ارزشیابی های مستمر آنان در این درس کمتر است به همین دلیل تصمیم گرفتم پژوهشی در این زمینه انجام دهم . چرا که دانش آموزان به درس جغرافیا علاقه چندانی ندارند؟ آیا شیوه تدریس بنده یا دبیران سال قبل سبب بی  انگیزه نمودن آنها به درس جغرافیا شده است ؟ عدم آشنایی دانش آموزان به نحوه مطالعه این درس سبب بی علاقگی آنها به این درس شده است ؟ عدم توجه به ارزشیابی های مستمر و تکوینی در یادگیری درس جغرافیا تاثیر داشته است ؟اینها سوالاتی بودند که باید پاسخ آنها را پیدا کرده و راهکارهای مناسب برای آنها پیدا می کردم . ارزشیابی بخشی از فرایند یاددهی- یادگیری است . همه دست اندرکاران امور آموزشی و تربیتی با کلمه ارزشیابی و امتحان آشنایی دارند

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  شیوه نوین تدریس 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با شیوه نوین تدریس 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  شیوه نوین تدریس جغرافیا

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با شیوه نوین تدریس 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  شیوه نوین تدریس 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با شیوه نوین تدریس جغرافیا

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با شیوه نوین تدریس 

نتیجه گیری در رابطه با شیوه نوین تدریس

پیشنهادات در رابطه با شیوه نوین تدریس

منابع و ماخذ اقدام پژوهی تدریس  جغرافیا

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی تدریس جغرافیا و دریافت اقدام پژوهی معلم جغرافیا  از لینک خرید استفاده نمایید.

 

15000 تومان
خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *