نمونه اقدام پژوهی معلمان دوره دبستان

نمونه اقدام پژوهی معلمان دوره دبستان چگونه توانستم به ترغیب آموزگاران به استفاده از فناوریهای مربوط به هوشمند سازی در تدریس بپردازم در قالب ورد

نمونه اقدام پژوهی معلمان دوره  دبستان با موضوع چگونه توانستم  به ترغیب آموزگاران به استفاده از فناوریهای مربوط به هوشمند سازی در تدریس بپردازم

معلمان پژوهنــــــــــــــــده تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام  پژوهی معلم ابتدایی  را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

با اين كه به طور كلي پايه و اساس تحولات تعليم و تربيت در جهان، از علم و فناوري نشأت مي گيرد، ولي در عمل ثابت شده است كه اغلب تحولات بزرگ در آموزش و پرورش، ريشه در تجربيات و تلاش علمي و عملي معلمان هوشمند و آينده نگر داشته اند. امروزه معلمان توانسته اند با به كارگيري علم و فناوري هاي جديد اطلاعاتي، روش هايي نو خلق كنند و كلاس درس را از محدوده چهارديواري خارج كنند و با ساير مراكز علمي و آموزشي جهان مرتبط سازند. يكي از اين دگرگوني هاي شگفت آور در كلاس درس اين است كه، امروزه كلاس هاي درس در فضايي قرار گرفته اند كه هر آن مي توانند با هر نقطه اي از جهان ارتباط برقرار كنند. از اين رو، ديگر نمي توان از روش هاي معمول آموزش انتظار معجزه داشت و به آن ها پاي بند بود. با توجه به تحولات عظيمي كه هر لحظه در كشور رخ مي دهند، آموزش و پرورش، به ويژه معلمان، بايد هماهنگ و همسو با تحولات كشور گام بردارند و در اين ميان، روش ها و رويكردها و نگرش هاي آموزشي خود را متناسب با تحولات كشور و پيشرفت هاي جهاني تعليم و تربيت نوسازي كنند. در حقيقت معلمان به جاي تقليد و تبعيت از برنامه ها و الگوهاي آموزشي بيگانگان، بايد تلاش كنند جهش خلاقانه اي در نهاد آموزش و پرورش به وجود آورند.

تیترهایی که در این نمونه اقدام پژوهی معلمان دوره  دبستان وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  فناوری اطلاعات

پیشگفتار در رابطه با  فناوری اطلاعات 

مقدمه  موضوع در رابطه با فناوری اطلاعات 

شناسایی مسئله در رابطه با  فناوری اطلاعات 

توصیف وضع موجود

اينجانب بعد از گذشت چند صباحي از سال تحصيلي به تدريج ملاحظه مي نمودم كه معلمين آموزشگاه استفاده چنداني از كامپيوتر و اينترنت و استفاده از فناوریهای مربوط به هوشمند سازی در تدریس در راستاي تدريس و پيشبرد اهداف آموزشي نمي نمايند. و تعداد كمي از آن ها هستند كه براي تحقيق و پژوهش و ديگر ابزار آموزشي دست به تحقيق از اينترنت مي زنند.بنا بر اين براي تشويق و ترغيب معلمين آموزشگاه دست به اقداماتي زدم تا هرچه بيشتر بتوانم آن ها را به استفاده از كامپيوتر و اينترنت علاقه مند سازم.

بيش ترين چالش هايي كه با آن مواجه بودم پاره اي موانع احساسي بود كه خلاصه آن عبارتند از:

  • موانع بزرگ روانشناختي در ارتباط با به كارگيري IT و ICT؛
  • دشوار بودن تغيير باورهاي تربيتي و آموزشي زيربنايي؛
  • سختي تغيير ساختار «ريشه يافته در ذهن» در زمينه «هنر تدريس»؛
  • ترس در از دست دادن اختيارات و كنترل كلاس درس در معلمين؛
  • وجود مسايل و مشكلات موجود در آموزشگاه؛

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  فناوری اطلاعات 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با فناوری اطلاعات 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  فناوری اطلاعات 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با فناوری اطلاعات 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  فناوری اطلاعات 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با فناوری اطلاعات 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با فناوری اطلاعات 

نتیجه گیری در رابطه با فناوری اطلاعات

پیشنهادات در رابطه با فناوری اطلاعات

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با فناوری اطلاعات 

برای دانلود نمونه اقدام پژوهی معلمان دوره  دبستان و دریافت اقدام پژوهی معلم ابتدایی از لینک خرید استفاده نمایید.

 

 

15000 تومان
خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *