اقدام پژوهی درباره دانش آموز خجالتی , گوشه گیری و عدم اعتماد به نفس برای آموزگار ابتدایی

اقدام پژوهی آموزگار پنجم دبستان

اقدام پژوهی درباره دانش آموز خجالتی 1402

فایل حاضر در فرمت ویرایش پذیر doc با عنوان کلی اقدام پژوهی درباره دانش آموز خجالتی و گوشه گیر تهیه شده در مهر ماه 1402 توسط معلمان پژوهنده همین در سایت بارگذاری شده و قابل استفاده شما همکار گرامی میباشد.

اقدام پژوهی دانش آموز خجالتی

اقدام پژوهی دانش آموز خجالتی و کم رو تحت عنوان کلی چگونه توانستم مشکل خجالتی بودن و گوشه گیری دانش آموزم را بهبود بخشم؟

چکیده پژوهش اقدام پژوهی درباره دانش آموز خجالتی

در این تحقیق که در چهارچوب اقدام پژوهشی انجام دادم  با بکار گیری روش هایی به ظاهر ساده توانستم سطح خجالتی بودن و گوشه گیری حاد و شدید در یکی از دانش آموزانم تقریبا حل کنم به نتایج مهم و ملموسی رسیدم که تأثیرات این نتایج نه تنها در دانش آموز بوده بلکه در خودم نیز تأثیرات فراوانی داشته.به این نتیجه رسیدم که یک معلم در امر آموزش فقط وظیفه ی یاد دادن معلومات به روشهای مختلف به دانش آموزان را ندارد بلکه باید در لحظه ی ورود به کلاس ابتدا وضعیت روحی آنها را بسنجد و اگر دانش آموزی ازلحاظ روحی آماده نباشد معلم نمی تواند کار خودرا شروع کند. یک دانش آموز ممکن است مشکل کوچکی در او باشد. واگر معلمی متوجه آن بشود و درصدد رفع آن تلاشی نکند بزرگترین ظلم را در حق آن کودک معصوم انجام داده است زیرا ممکن است آن مشکل کوچک در دراز مدت به مشکلی بزرگ و غیر قابل درمان شود و در مورد دانش آموز خودم در نهایت پی بردیم. که علت به وجود آمدن مشکل فاطمه در وهله ی اول عدم اعتماد به نفس، عدم محبت وتوجه اطرافیان و ترد شدن توسط دوستان وهمکلاسی هایش بوده. که ما در پیش گرفتن روش(( حمایت عاطفی و واگذاری مسئولیت های مناسب با توجه به میزان توان جسمی و ذهنی فاطمه جهت تقویت اعتماد به نفس آن)) به فاطمه در زمینه ی ابراز محبت به او نیز اعتماد به نفس داده ایم. که نه تنها مشکل گوشه گیری او را رفع کرده بلکه او فردی اجتماعی با اعتماد به نفس بالا گردیده

تصویف اولیه پژوهشگر از وضعیت موجود و زمینه های انجام اقدام پژوهی در باره دانش آموز خجالتی

توصیف وضع موجود اقدام پژوهی درباره دانش آموز خجالتی

اینجانب ……………………………………………… امسال به عنوان آموزگار کلاس ………………. در  دبستان  ………….. تدریس میکنم . تقریبا در همه سالهایی که تدریس کرده ام و در همه کلاس هایم دانش آموزانی با سطح اعتماد به نفس پایین , گوشه گیر , خجالتی و منزوی داشته ام و با توجه بهاینکه که امسال در یکی از دانش آموزانم بنام ……………… نوع نسبتا شدیدی از مشکل انزوا طلبی و خجالتی بودن را دیدم  تصمیم گرفتم با مطالعه , نظر خواهی از همکاران مجرب , و سایر روش ها مشکل حاد و نسبتا شدید خجالتی بودن این دانش آموز را رفع یا تا حد امکان کاهش و بهبود دهم . خوشبختانه بعد از بکار گیری روش های مختلف و راهنمایی اساتید و همکاران مجرب به نتایج بسیار مطلوبی در باب حل مشکل عدم اعتماد به نف , گوشه گیری و انزوا طلبی و گوشه گیری دانش آموزم رسیدم و تصمیم گرفتم پروسه ای که طی کردم و نتایج آن را در قالب یک فایل اقدام پژوهی تدوین و ارائه کنم تا در نهایت امکان مشاهده نتایج و تجارب بنده برای سایر همکاران فراهم آید و آنها نیز در صورت داشتن دانش آموزان خجالتی و گوشه گیر بجای عدم توجه در جهت حل مشکلات دانش آموز بر آیند ………………….

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  گوشه گیری و خجالتی بودن دانش آموز 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها اقدام پژوهی درباره دانش آموز خجالتی

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه اقدام پژوهی درباره دانش آموز خجالتی

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲)

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی 

نتیجه گیری در رابطه با دانش آموز خجالتی و گوشه گیر

پیشنهادات در مواجهه به دانش آموز خجالتی و گوشه گیر

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با گوشه گیری 

برای دانلود اقدام پژوهی درباره دانش آموز خجالتی و دریافت از دکمه خرید استفاده کنید یا برای مشاهده مشاهده نمونه های بیشتر اقدام پژوهی دانش آموز خجالتی , منزوی , گوشه گیر یا نمونه دانلود اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی  کلیک کنید