اقدام پژوهی استفاده از تلفن همراه برای تدریس و ارتقاء یادگیری درس ریاضی
اقدام پژوهی استفاده از تلفن همراه در آموزش ریاضی
اقدام پژوهی درس ریاضی مدارس ابتدایی با موضوع چگونه توانستم با استفاده از تلفن همراه، یادگیری دانش آموزان را در درس ریاضی افزایش دهم
انک فایل پژوهشی معلمان تخصصی ترین گروه موجود در اینترنت مقاله های اقدام پژوهی خود را به بهترین شکل ممکن ارائه می دهد.در این مورد هم دانلود اقدام پژوهی معلم ابتدایی را تایید و همه محتویات آن را بر مبنای آخرین بخشنامه های آموزش و پرورش می داند.
همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :
نکته قابل توجه اینست، که بسیارند کسانی که به نحوی دچار اضطراب و عوارض ناشی از آن هستند ، در حالی که شناخت درستی از وضعیت روانی خویش ندارند و طبعاً در صدد بهبود آن بر نمی آیند. حال به طرح پرسش ها و عناوین بحث اصلی یعنی فشار روانی واضطراب در آموزش و یادگیری ریاضیات پرداخته می شود. اضطراب ریاضی وضعیتی روانی است که به هنگام رویارویی با محتوای ریاضی ، چه در موقعیت آموزش و یادگیری ، چه در حل مسائل ریاضی و یا سنجش رفتار ریاضی در افراد پدید می آید. این وضعیت معمولاً توأم با نگرانی زیاد ، اختلال و نابسامانی فکری ، افکار تحمیلی وتنش روانی و در نتیجه ایست تفکر می باشد.اضطراب به طور کلی واضطراب ریاضی به طور ویژه می تواند میزان حواس پرتی و هجوم افکار نامربوط را به ذهن افزایش دهد و با ایجاد اختلال در ساختار های ذهنی و فرآیندهای پردازش اطلاعات موجب تحریف ادراکات افراد از پدیده ها و مقوله های ریاضی شود. پژوهش های انجام گرفته درباره اضطراب وعملکرد افراد گواه نیرومندی بر این واقعیت است که اضطراب ، افسردگی و به طور کلی فشارهای روانی موجب کاهش رفتار مفید و مؤثر اشخاص در مقابله با واقعیت های گوناگون می شود ، به ویژه هنگامی که تکالیف خواسته شده دارای گام های فکری بیشتری باشند ت
یترهایی که در این اقدام پژوهی درس ریاضی مدارس ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:
عنوان مطلب در رابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
پیشگفتار در رابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
مقدمه موضوع در رابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
شناسایی مسئله در رابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
توصیف وضع موجود
اينجانب ………. است كه در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اكنون … آموزشگاه ………. هستم. آنچه ذهن مرا را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است: در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانشآموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب میکرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهرههای درهم رفته و بی حوصلهی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت میکردند، برخی از آن ها بی مورد اجازهی بیرون رفتن از کلاس را میگرفتند، چند تا از دانشآموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضیشان را نمیآوردند و هنگام انجام تمرینها، دائم در کلاس راه میرفتند. در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب میکرد، کمتحرکی و بیتوجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آنها در زنگهای دیگر فعال و پرتحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّتهای مربوط به درسهای دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان داده و فعالیتهای مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام میدادند، اما درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیرفعال بودند، تکالیف و فعالیتهای مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند!
گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
نتیجه گیری در رابطه با علاقمندی به درسبه کمک تلفن همراه
پیشنهادات در رابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با علاقمندی به درس به کمک تلفن همراه
برای دانلود اقدام پژوهی درس ریاضی مدارس ابتدایی و دریافت اقدام پژوهی آموزگار دبستان از لینک خرید استفاده نمایید.
دیدگاه ها